IKI KALBĖJIMO ĮSKAITOS LIKO:
10 klasė
12 klasė
ATLIK TESTĄ IR SUŽINOK, KURI POTEMĖ TAU TINKAMIAUSIA! PASIRINK KLASĘ:
PATARIMAI, KAIP PASIRUOŠTI KALBĖJIMO ĮSKAITAI:
Kaip nesuklysti formuojant probleminius klausimus?

Šioje pamokoje aptarsime probleminio klausimo formulavimo ypatumus. Stengsimės atsakyti į tokius klausimus kaip: nuo ko reiktų pradėti kūriant probleminį klausimą? Kaip probleminis klausimas turėtų atrodyti? Ar probleminis klausimas yra tas pats kaip ir pagrindinė mintis? Kokia gi probleminio klausimo funkciją ir kam jis reikalingas? Į šiuos ir kitus klausimus išsamiai atsakysime vaizdo pamokoje ir pateiksime pavyzdžių, kad paruošti savo probleminį klausimą būtų dar paprasčiau.

Kaip minėjome praeitoje pamokoje, labai dažnai mokiniai painioja probleminį klausimą ir pagrindinę mintį, nes jų funkcija gan panaši – pasakyti klausytojui ką jis išgirs Jūsų kalboje, tačiau pagrindinis skirtumas, jog pagrindinė mintis yra konkretesnė ir iš jos klausytojas gali numatyti Jūsų poziciją atitinkama tema, o probleminis klausimas yra kur kas abpstraktesnis, jis tik nurodo į kokį klausimą stengsitės atsakyti viešojo kalbėjimo metu. Pats probleminis klausimas gali būti formuluojamas arba kaip klausimas, arba kaip sakinys.  Pvz.: “Tekste svarstoma reto bendravimo laiškais problema” arba “Kodėl šiais laikais niekas neberašo laiškų?”

 

Nuo ko pradėti formuojant kalbėjimo potemės problemą/probleminį klausimą sužinosite peržiūrėję šią vaizdo pamoką, kuri pateikta žemiau:

Kitoje pamokoje išsiaiškinsime, nuo ko pradėti ruošiant kalbėjimo potemės įvadą. Norint peržiūrėti tą pamoką, spauskite mėlyną mygtuką, ant kurio užrašyta „Kita pamoka“!

Vaizdo pamokas paruošė: Potemes.lt ir KalbejimoTemos.lt

 

potemes-.lt-ir-kalbejimotemos.lt

 

Užeik ir atsisiųsk 10 (PUPP) ar 12 (VBE) klasės kalbėjimą per 5 minutes!

ATLIK TESTĄ IR SUŽINOK, KURI POTEMĖ TAU TINKAMIAUSIA! PASIRINK KLASĘ: